Dalgalar sabırla ilerlemeye devam ediyor.
USD-TL’de 2009 yılındaki uzun kurban bayramı tatilinde yurtdışı piyasalarında ilerleyen dalgalar, bayram sonrası açılan Türkiye piyasası ile bazı uyumsuzluklar yaratmış, bu uyumsuzluklar da bir çok analiz güçlükleri doğurmuştu. Bu güçlükler, dalga yapılarının doğru tespitinde sorunlar yaratmaya devam ediyor.
Ancak görüntü de yavaş yavaş netleşmeye başlıyor.
Bu grafik, ilki 1.44-1.52, ikincisi 1.44-1.56 bölgesinde iki ters OBO’nun belirginleşmeye başladığını gösteriyor. İlk OBO’nun boynu 1.52 civarından geçiyordu ve bu boyun kırıldı. Kırılan boyna geri dönüş çabası, ikinci bir OBO’nun oluşmasına neden oldu. İkinci OBO’nun boynu da 1.56-1.58 bölgesinden geçiyor. Dolar, TL karşısında şimdi bu boynu denemeye hazırlanıyor. 2009 yılının Kasım ayında, Türkiye’de piyasalar kapalıyken, yurtdışında 1.55′e savrulma hatalı kalmış, Türkiye’de piyasalar 1.52-1.53 civarında açılmış, bu da grafiklerde bazı sorunlara neden olmuştu. Türkiye’de piyasalar kapalıyken, yurtdışında gerçekleşen bu savrulmanın formasyonu bozmadığını varsayarsak, Dolar-TL’de önce 1.65′in, daha sonra 1.69-1.70 bölgesinin hedeflendiğini söyleyebiliriz. Ancak öncelikle 1.56-1.58 direnç bölgesi geçilmeli.
Kısa vadede yukarıdaki sayım tatminkar değil. Çünkü (i), (iii) ve (v) olarak etiketlenen dalgaların üçü de hemen hemen aynı boyda. Oysa itkisel dalgalarda aynı yöndeki üç dalganın aynı boyda olması beklenmez. Gene de, üç atağın da itkisel ve bu sayımın bir üst derecedeki sayıma daha uygun olması nedeniyle yukarıdaki etiketleme kabul edilebilir. Son gün çubuğunun uzunluğu, yeni ve muhtemelen 1.44-1.56 dalgasından daha kuvvetli bir itkinin başlamak üzere olduğunu düşündürüyor. Bu da, bir önceki dip dönüş formasyonu analizimizi ve yukarıdaki hedefleri doğruluyor.
Bu durumda geriye sadece şu soru kalıyor: 1.15-1.82 dalgasının düzeltmesi bitti ve orta vadeli yeni bir dalga mı başlıyor? Bu sorunun yanıtını kısa bir sürede alacağımızı tahmin ediyorum. 1.44′e doğru son geri çekilme, 1.15′deki taban oluşumuna çok benzer bir yapıda gerçekleşmişti. Forex piyasalarında 2 no’lu dalgaların bu tip %95 ve fazla geri alışlar yaptığını biliyoruz. Dolar-TL’de, 2008 Ağustos’una benzer bir fractal yapı tamamlanmış olabilir. Önümüzdeki bir-iki hafta içinde bu sorunun da cevabını alacağız.
Son bir not da diğer piyasalarla ilgili: Borsalarda bearish formasyonlar sonsuz bir çeşitlilik gösteriyor. Genişleyen ve daralan tepe formasyonları sonlanan diyagonalleri, teknik uyumsuzluklar ise dönüşlerin çok sert olacağını düşündürüyor. Dünyanın hemen her yerinde küçük hisse senetlerindeki manik ralliler ise ayrıca değerlendirmeyi gerektiriyor. Bu değerlendirmeler, post mortem analizleri yaparken içinden geçtiğimiz dönemle ilgili bize oldukça çarpıcı sosyonomik ipuçları verecek.
Bugünün en çarpıcı notu ise, ne Dolar endeksi’ndeki yeni bir en yükseğe doğru %1.08′lik atak, ne Euro’nun hızlı değer kaybı, ne de İMKB’nin negatif uyumsuzluklarla ısrarlı %1.44 yükselişi idi. ABD 30 yıllıklarının faizindeki %2.68′lik yükseliş ve 4.70 seviyesini geçme ısrarı bugünün en önemli satırbaşıydı. ABD uzun vadeli tahvillerinin 25 yıllık alçalan kanal direncini ısrarlı denemeleri, çok ilginç günlerin iyice yaklaştığının habercisi. Bir kez daha hatırlatıyorum: İçinden geçtiğimiz dönemin asıl oğlanı ABD hazine borçlanma kağıtları. Gerisi, ana tabloyu tamamlayan küçük fırça darbelerinden ibaret.
Yeni sitemizin hazırlıklarını tamamlamaya ve site yayınını Nisan ayının ilk haftasında başlatmaya çalışıyoruz. Yeni sitemizin yayını, üç yeni ve çarpıcı analizle başlayacak. Önümüzdeki hafta, sitemizin adresini ve ayrıntılı içeriğini duyurmayı umuyorum.
“Sinyaller” için 16 Mesaj
Mesaj Bırakın
Mesaj yazabilmek için Üye Girişi yapmalısınız. Üye değilseniz Kayıt olun.



25 Mar 2010 - 02:09 # RealLifeBlues
Değerli hocam,
2. grafikte yer alan sayımı sizinle aynı şekilde, ocak’ın son
haftasından itibaren takip ediyorum ancak sizin (iii) olarak
etiketlediğiniz dalga en kısa kalınca işin içinden çıkamadım
(bu arada (iii) hedefini 1.57 olarak belirlemiştim) sonrasında
içime sinmesede sizin (v) olarak etiketlediğiniz bölgeye ben
(iii) etiketi koydum ancak son 1 haftadır boşluk bırakarak
uzayan çubuklar doğal olarak 3 nolu dalganın başlamış
olabileceğini düşündürmeye başladı.
Bu konudaki yorumunuzu merak ediyordum cevabımı aldım,
çok teşekkür ederim.
Saygılar.
25 Mar 2010 - 09:18 # borsare
Sayın Tuncer Bey,
Sayın RealLifeBlues’un (iii) ile ilgili tespitine katılıyorum. Bu nedenle etiketlemenin şöyle olması gerektiği kanaatindeyim:
(i)’i 1,46′nın hemen üzerinde biten çıkışa koyuyoruz.
(ii)’yi de malumunuz (i) seviyesinden başlayan düşüşün dibine,
(iii)’ü sizin (i) etiketi koyduğunuz tepeden hemen önceki tepeye,
(iv)’ü (ii) etiketi koyduğunuz yere,
(v)’i de (iii) etiketi koyduğunuz yere koyuyoruz. Böylece 1 nolu dalga bitiyor.
2 nolu dalga ise genişleyen yassı şeklinde ilerlemiş oluyor. 2′nin alt dalgalarını ise şöyle etiketledim:
(iv) etiketinin yeri bence w,
(v) etiketinin yeri ise x,
(c) etiketinin yeri de y.
Bu etiketlemede çok vahim bir hata yoksa şu an 3 başlamış demektir.
Görüşünüz için şimdiden teşekkür ederim.
25 Mar 2010 - 10:34 # Tuncer Şengöz
Sn RLB, Sn borsare
Katkılarınız için çok teşekkürler. Ortak görüşümüz, yukarıda, benim yazımdaki gibi bir etiketlemenin ideal itkisel kalıp olmadığı biçiminde. Burada bir tereddüdümüz yok. USD-TL verilerini takip ettiğim 4 veri kaynağından kontrol ettim. Üçünde benim (iii) olarak etiketlediğim dalga en kısa dalga değil. Sadece birinde – ki sadece Türkiye’de yapılan işlemleri gösteriyor- (iii) en kısa dalga görünüyor. Diğer üçünde küçük marjlarla da olsa dalga büyüklükleri, en uzundan en kısaya (iii)-(v)-(i) ya da (v)-(iii)-(i) sırasıyla gidiyor. Ancak hepsinde boylar birbirine çok yakın.
Sn borsare,
Sizin etiketlemenizi tercih etmiyorum, çünkü benim (v), sizin (x) dalganız benim 4 veri kaynağımda da kusursuz itkisel dalgalar olarak görünüyor.
Belki şu olabilirdi: 1-2, (i)-(ii)-i-ii olarak etiketleyebilirdik; Ancak son düzeltme, önceki ikisinden daha büyük. Bu nedenle bu sayım tercih edilebilir bir sayım değil. Dalganın 1.44′den 1.56′ya kadar yapısı da corrective olmadığına göre, şu veya bu şekilde ilerlemiş bir itki varsaymak ve dalganın devamını izlemek en mantıklısı görünüyor.
Forex piyasalarında bu tip anormallikler olabiliyor. Bunun nedeni belki şunlar olabilir:
1.)Forex piyasaları borsalardan farklı olarak kısa vadelerde kitlesel ruh halini yansıtmıyor-çünkü birbirinden çok farklı coğrafyalarda işlemler oluyor.
2) Forex piyasalarındaki işlemlerin tamamı veri aktarım şirketlerine yansımıyor.
25 Mar 2010 - 23:08 # RealLifeBlues
“1.)Forex piyasaları borsalardan farklı olarak kısa vadelerde kitlesel ruh halini yansıtmıyor-çünkü birbirinden çok farklı coğrafyalarda işlemler oluyor.”
Kesinlikle aynı fikirdeyim hocam, bu tesbitiniz çok defa
) ruh hali pozitifti aynı anda
Kafamı kurcalamıştır, hatta size sormak istediğim
Sorulardan da biriydi.
Örneğin bugün İMKB’de (bence tabii) 3 nolu dalganın alt
(iii)’ü ilerliyordu, dolayısıyla işlem yapan çoğunluğun
(yatırım demiyorum
X bir ülkede benzer bir kalıbın ilerlediğini varsaysak
bile o ülkede aynı dalganın alt (ii) veya (iv) nolu
düzeltme dalgaları ilerliyor olabileceğinden piyasaya
bakışları daha negatif olacaktır.
(ki bambaşka bir düzeltme kalıbı da olabilir)
Bu devasa harmanda oluşacak dalgalarda da doğal
Olarak ufak-tefek sorunlar veya ihlaller oluşacaktır
Diye düşünüyorum.
Teşekkür eder saygılar sunarım.
26 Mar 2010 - 08:57 # borsare
Tuncer Bey, izninizle sinyallere iki sinyal de ben eklemek istiyorum:
1- İmkb bugün yeni bir zirve yaparsa çıkışın 379. günü olacak. Yapamazsa, mart 2009′da başlayan çıkışın dün 378. günü olmuş olacak. Siz de kısa bir süre önce 13. ayda olduğumuzu yazmıştınız zaten. Demek ki çok önemli bir zaman hedefindeyiz!
2- Dji’da dünkü ters-yüz oluş. Dji’nin datalarına sahip olamadığım için orada çıkışın kaçıncı günü olduğunu hesaplayamadım ama İmkb ile aynı tarihte ise; galiba bu iş bitti!
26 Mar 2010 - 10:40 # Taciko
Sn.borsare
378 günde bir yanlışlık olabilirmi.
İMKB işlem gün sayısı
Günlük grafikte 20 Kasım dibi 20912 olmak üzere geçen gün sayısı.Bugün itibariyle 337 gün.
377. gün 25 mayıs 2010 olmalı.
Acaba doğrusu hangisi.
Bu konuda Sn.Şengöz den bir yorum beklemek daha doğru olabilir.
syg.
26 Mar 2010 - 15:06 # borsare
Sayın Taciko,
Ben işlem günü olarak değil takvim günü olarak sayıyorum. Hangisi daha doğru bilmiyorum ama insanın ruh halinin tatil günlerinde kesintiye uğramayacağı kanaatindeyim. Bu nedenle takvim günleri üzerinden sayım yaparım.
Eğer dalga yapısı çok belirgin ise ama buna rağmen takvim günleri ile yaptığım sayımda bir ilişki bulamamışsam o zaman işgünü üzerinden sayım yaparak ilişki arıyorum.
Ben de Tuncer Bey’in bu konudaki görüşünü merak ediyorum!
26 Mar 2010 - 15:54 # Taciko
Sn.borsare
Sonuç itibariyle
Bu gün ilginç sayıların ortaya çıktığı bir gün olmalı.
25 şubat 2010…Aşağı düzeltmenin bittiği 48 080 başlangıç olur ise…
21 gün sonra yani bugün…Yeni bir en yükseklere geldik.
28 Mar 2010 - 10:25 # arda03
SANIRIM EKİM AYINDA YAZDIĞINIZ 75000-90000 VE TEPE 125000 HEDEFLERİ GERÇEKLEŞECEK.NE DERSİNİZ, O ZAMAN ZOR DEMİŞ FAKAT OLMA İHTİMALİNİDE AÇIK BIRAKMIŞTIZ….
28 Mar 2010 - 21:47 # hakan
hocam hem not defterınde gecen hafta yazdgınız ve sımdı okuduklarımızla alakalı nısandan sonra veya nısan ayı ıcınde baslıcak hareketle hep anlattıgınız buyuk cokus senaryosumu baslıyacak veya duzeltmenın ardın bır yukarı hareket daha mı beklıyorsunuz.Eskı cokus senaryosu kısa vadede bakimi yine saygılar.
29 Mar 2010 - 08:39 # hakan
hocam not defterınde usd -tl grafigi yerıne galıba altını ıkıncı defa vermıssınız.Son grafık baslıkta usd-tl dıyor.
05 Nis 2010 - 23:02 # RealLifeBlues
Değerli hocam,
USD/TL’de 17 mart-22 mart yükselişinin veya yukarı
düzeltmesinin tümü geri verildi, benim bundan ve
ilerleyen kalıptan çıkarımım şu şekilde ;
Sizin sayımınızda belirttiğiniz gibi 1446′da başlayan
itki 1560′da sona erdi, eğer 1560 tepesine (iii) etiketi
koysaydık şu an ilerleyen kalıp (iv) için (ii)’ye nazaran
çok abartılı ve çok orantısız (bir üst derece gibi) olacaktı.
1560 bölgesinde 1 nolu dalganın bittiğini varsayarsak
şu anki kalıp bir zig-zag görünümünde ilerliyor, bittiğinde
muhtemelen 2 olarak etiketlenecek.
Bir zig-zag ilerlediğini varsayarsak;
ilerleyen kalıbın A=C hedefi 1502-1503 civarında,
1 nolu dalganın %50 geri alım seviyesi de aynı bölgede,
muhtemelen kuvvetli destek olacak olan (i) nolu dalganın
tepesi de aynı bölgede,
1 nolu dalganın içsel (0)-(ii) trend çizgisi de aynı bölgeye
giderek yaklaşıyor.
USD/TL bu seviyelere gelir veya gelmez, yukarı gider,
aşağı gider, bununla pek ilgilenmiyorum sadece değerlendirmemde
ciddi bir sorun var mı diye sormak istiyorum izninizle.
Son olarak ayrıntıya girmeden EURO/USD yeni bir dibe gitmeden
1.40-1.44 bölgesine tepki verirse 5 nolu dalga başarısız olmasa da
çok kısa kalacak (bu arada 5′in içsel yapısını da merak ediyorum),
ilerki zamanlarda bu tip dalgalarla ilgili bilgilendirici bir yazınız
olursa çok sevinirim.
Teşekkür ederim,
Sevgi ve saygılarımla.
05 Nis 2010 - 23:29 # Tuncer Şengöz
Merhaba Sn. RLB,
Analizinize eklenecek tek bir cümle bile yok. Tümüyle hemfikirim.
Euro Dolar’da düşüş kanalı kırılmadığı için, SD-5 ve Uzatan-5 ihtimalleri devam ediyor. Düşüş kanalı kırılırsa, 5 etiketi sabitlenecek.
Yeni sitemiz için artık geri sayım başladığından, blog güncellemesi yapamıyorum. Blogla ilgili de bazı değişiklikler planlıyoruz. Bu hafta duyuracağım.
07 Nis 2010 - 19:36 # hakan
HOCAM YENI SITEDE YER ALICAK ANALIZLERLE BURDAKILERIN FARKI NE OLACAK?AYRICA BURDAKI ANALIZLERE DEVAM EDICEK ORDA SADECE SOSYOL ICERIKLI MI INCELICEKSINIZ.YANI SORMAK ISTEDIGIM BURAYA UYE OLANLAR VE BURADAKI ICERIKLERI TAKIP EDENLER ICIN FARK NE OLUYOR? BORSANALIZ SAYFASINDAKI ANALIZLER AYNI SEKILDE DEVAM EDICEK MI?
SAYGILAR.
08 Nis 2010 - 16:21 # 50cent
Tuncer Bey merhaba,
Öncelikle yeni siteniz hayırlı olsun.
Benimde merak ettiğim şeylerden biri explorer sistem ve günlük yorumlar burada devam edecek mi yoksa bunlarda yeni siteye geçecek mi?
Teşekkürler
11 Nis 2010 - 15:49 # 50cent
Tekrar merhaba,
Dolar haftayı 1,49 dan kapattı, bu durumda OBO dan vazgeçmelimiyiz, ya da dolar aşağı kanal açabilir mi (yıl sonu 1,20 lere doğru)?
Saygılarımla.